Monday, November 16, 2009

Why am i blogging?

Ya.. kenapa saya ber'blogging'? Hm.. simple je..!
Well, i was inspired to write my own blog after a conversation i had with my friends. Aku bersama kawan2 ini yang seramai 4 orang (termasuk aku) having a 'buka puasa' at Kopitiam nearby my place.. The conversation about the 'blogging thing' only took about 5 minutes. Here are the details :-

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Tarikh Kejadian : Sabtu ke Ahad.. entah, hilang ingatan (5 atau 6 Sept, 2009)
Masa : Dalam pukul 8.00pm (Selepas kenyang berbuka puasa)
Tempat : Station Kopitiam , Semua House. Area Masjid India..
Watak : Aku, Yamani, Anis, Dayah..

Lebih kurang macam ini..

Dayah : Reni.. kenapa kau tak nak tulis blog?

Aku : Aku?Hehehehe..nak buat apa? Ada kah orang nak baca blog aku? (He.e.e.e..padahal memang aku punyai blog sendiri yang telah dilancarkan lama dahulu.. cuma malu2 nak war warkan pada kawan2. .. so bolehlah aku merapu sorang2)

Anis : Aku! (ringkas jawapannya)

Dayah : Ala.. kau kan dah nak ada baby.. boleh la cerita progress anak kau nanti.. Kalau kitorang tak contact pun.. boleh juga baca blog pasal kau dengan baby kau.. (Ya. Now i'm 6+ months pregnant!)

Yamani : ..........(membisu.. walaubagaimanapun, watak perlu dihidupkan! tak kira.. masukkan jugak)

Aku: Hehehehe... (senyum je.. tapi dalam otak aku sudah memikirkan sesuatu. Ya betul!)

Dayah : Nanti kau letak la link blog kau kat mana2.. baru orang tau...

Yamani : Slurrrrrrrrrppppppppp..(Menghabiskan sisa ice blanded fruit. Kau ni Y.. memang.. takpa.. memang patut pun kau tu jadi pemerhati bebas.. Kalau kau menyampuk pun memang tak ke mana. Orang sibuk cerita pasal ayam, kau masuk bab itik pula nanti.. Tahu diri pun kau itu. Senyap.)

--------Dialog Tamat Di Sini ---------
That's it.

So... betul juga. Nanti la.. memang pernah juga aku terbaca blog ibu-ibu sebaya aku menceritakan perihal keluarga.. pasal newborn baby.. memang seronok membacanya..

Just for sharing..

During my pregnancy.. people keep saying, its better to place a good picture of a cute baby in my room, in my desktop or everywhere! Bak kata mereka.. bolehla terkena aura baby comel tu.. betul ke tak, hanya Tuhan yang tahu.. whatever it is.. i just want to share the picture of this cute babies. Aku letak kat desktop, and screen saver my mobile. Ok.

Cute baby boy..

Cute baby girl..

That's all..

3 ppl membebel..:

Anonymous said...

ceh..siot jek.dah ade rupenye..-anis-

~Little Cutie~ said...

hehe.. biase lah makcik. xde bende sebenarnya. tu yg x pernah cakap tu. hehe

N.Hidayah Ibrahim said...

waktu kejadian ari sabtu la. aku ingat sbb de pasar mlm. eh...tp time tue puasa, bazar ramadhan tetiap hari. peduli la ari aper pon...

siot ko.. aku baru tau ko ada blog. x bgtau aku pon. cisss......

p/s: x payah la word verification tuh. nyusahkan jerk....

Post a Comment