Wednesday, November 18, 2009

Changes during my pregnancy :P

Ok, today's topic is.. the changes in me during my pregnancy..

Since now i'm carrying a big stomach (but not so big la.. ok je la..) and have a couple more weeks until my due date, i think i'm completely lost my mind! being so tired all day long.. having a mood swing, sometimes crying for no reason! My hubby are used to it.. he said, "dont be so cengeng ye yang.. This is the price you need to pay when you decided to have a baby at the first place..Biasa la tuh. Sabar je lah.. Sekejap je lagi.." Ehhe.. this is what i call.. Easier said than done! Haih..kalau abang yang rasa. tau la macam mana. nak ker? Cuba try test tengokkkkk!!!!!Grr.

Ok2, back to the topic. I just want to share the feeling that i have during my pregnancy ..

1. Tiba- tiba berminat nak tahu perihal keibuan. Hik. I started to join mummy's club forum.

2. Dengan perut yang menonjol. Aww. i think i'm so seksi sekarang ni ok.

3. Rasa jeles bila tengok ibu2 menggendong baby.. seronoknya. Dulu kalau nampak, tak peduli pon. Ala.. takpe lah kan yang..? nanti saya bagi abang satu ek. kejap je lagi? tapi saya planning nak 5 jumlah kesemuanya.ok?

4. Berat sebelum pregnant = 69. Selepas bulan ke-4 = 65 (turun sebab asyik loya je. tapi tak pernah muntah.), Sekarang! Only RM 74! thihihiii..Lepas ni, aku target 60 rupiah je! So yang, bersedia kumpul duit banyak2. saya nak ikut Erra Fazira ke Slim WOrld...yahhhooo.

5. Seperti yang diceritakan di atas, simptom2 normal for the preggy. Mood swings.. kejap ok, kejap rasa mereng. Pastu nangis tak tentu pasal.. having trouble to sleep as the stomach getting bigger.. memang letih lah. Tapi takpe.. untukmu my baby.. ku sanggup!

That day, i went to my mak's house. Pakai baju yang agak ketat la. Actually, baju tu biasa je.. cume bila dah pakai time2 macam ni, nampak lah ketat. Masa tu jalan dengan my lil brother. Terpandang satu cermin. Ku lihat diriku di depan cermin.. ah, masih slim rupanya aku. Dengan bangganya, aku jalan cepat2 pintas adik aku tu. "Dik, how do i look?? dari belakang mesti slim kan? ". Sambil cuba untuk jalan melenggangkan punggung seperti model.
"Hah iye la tu... jalan terkedek jugak!" Katanya. Aduh!

Ok, just for sharing! Thanks for reading benda yang merapu ni til the End..:)

1 ppl membebel..:

si G.E.D.I.K.S said...

aku guna photoscape.. cube ko try dl photoscape (free) then boleh buat batch editor..
so terus je letak watermark kat semua gambar :)

Post a Comment